יוגב: "יש לגבות כסף מהרשות הפלסטינית לשיפוץ הכבישים"

    איתי גדסי No Comments on יוגב: "יש לגבות כסף מהרשות הפלסטינית לשיפוץ הכבישים"

    בדיון על מצב התחבורה בכבישי יהודה ושומרון אמר חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי): "יש לגבות כסף מהרשות הפלסטינית לצורך שיפוץ והרחבת הכבישים ביהודה ושומרון"

    ח"כ מוטי יוגב צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) התקיימה ישיבת ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון בראשות יו"ר הוועדה חבר הכנסת מוטי יוגב ובנוכחות סגן שר הביטחון חבר הכנסת אלי בן דהן. עוד השתתפו בישיבה, מלבד נציגי צה"ל, המנהל האזרחי ומתפ"ש, גם נציגי המועצות, בהם ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל ויו"ר מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר אבי רואה. במהלך הוועדה סקר סגן שר הביטחון את מצב תכנון וביצוע הכבישים העוקפים ושיפוץ הכבישים ביו"ש בתוכם עוקף חווארה, הרחבת כביש המנהרות, עורף אל ערוב ושיפוע קלנדיה.

    יו"ר הועדה חבר הכנסת מוטי יוגב אמר בוועדה כי "נקעה נפשנו משיפוצים קוסמטיים. אנחנו רוצים תכניות רחבות, תכניות אב, תכניות חומש, כבישים רחבים, תאורה והחלפת צמתים. אנחנו מברכים על כל העשייה של משרד התחבורה ומשרד הביטחון, אבל האוכלוסייה הגדלה ושעתידה לגדול ביהודה ושומרון חייבת יחס הגון וראוי שיבוטא במערכת תחבורה מודרנית, במצה הקיים סובלים גם ההתיישבות היהודית וגם האוכלוסייה הערבית שמשתמשת בכבישים".

    לדברי חבר הכנסת יוגב, "הכסף לא מספיק. התאונה המחרידה שהתרחשה ליד שבי שומרון לימדה אותנו פרק כואב נוסף על מצבם של הכבישים והרגלי הנסיעה של הנהגים הערביים. כבישים צרים ללא הפרדה, ללא שוליים ראויים וללא תאורה, יחד עם הרגלי נהיגה פרועה בעיקר מצד האוכלוסייה הערבית, כולם טעונים טיפול. אין שום סיבה שישראל תישא על גבה לבד את כל מימון הכבישים ביהודה ושומרון. מליוני פלסטינים משתמשים יום יום כבישים שאנו סוללים עבורם. אין מנוס, יש לגבות מהרשות הפלסטינית כסף באופן קבוע לצורך פרויקט הכבישים".

    לדברי סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, "כמה כבישים ביו"ש, בהם עוקף חווארה, עוקף אל ערוב ושיקוע קלנדיה, כמעט מוכנים לביצוע מבחינת התכנון. אנו עושים מאמצים גדולים לקדם את התכנון באופן מהיר ולהשיג תקציבים להמשך תכנון, המשך הפקעת אדמות לצורך הסלילה וקידום ביצוע לכבישים המתוכננים".

    סגן השר הוסיף כי "בשנתיים האחרונות אנחנו משנים את המציאות ביו"ש מבחינת תשתיות תחבורה. אני שמח לבשר לוועדה שלאחר השלמת סלילתו של עוקף נבי אליאס אנחנו מסיימים בשבועות הקרובים את התכנון המפורט לעוקף אל ערוב ועוקף חווארה ונתחיל את סלילתם בזמן הקרוב. כמו כן, הושלם התיאום בין מערכת הביטחון לבין חברת מוריה כדי שפרויקט שיקוע קלנדיה יצא לדרך. חיבורו של השיקוע לכביש שיצא מאזור התעשיה בנימין יאפשר לתושבי בנימין נסיעה לשפלה בציר ישיר ולא בדרך העקיפה והארוכה הקיימת כיום, דרך ירושלים".

    ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל אמר בועדה כי "לעיר מעלה אדומים כניסה אחת לירושלים. זה צוואר בקבוק וחסימה. יש תכניות לכבישים נוספים שלא מקודמים דיים. התקצוב שניתן קטן ולא מספק".

    יו"ר הועדה חבר הכנסת יוגב סיכם את הדיון: "עינינו אינה צרה בפיתוח הכבישים בכל הארץ. אבל יהודה ושומרון לא יכולה להשאר יתומה. יש צורך בתכנית אב, תשתיות תחבורתיות, רכבות ואלי אפילו תכנית לשדה תעופה בנבי מוסא. אנחנו שואפים לקידום הריבונות ביהודה ושומרון וחלק משמעותי בהחלת הריבונות הוא פיתוח מלא ורחב של הכבישים, שיפוצם והרחבתם, השלמת התאורה ובניית הצמתים".



    0 תגובות